HTML

Rúgd és fuss!

Friss topikok

  • Szergő: Hajrá!Látom az új helyen nagyon belehúztatok,csak így tovább,igény mindenképpen van rá! (2011.01.06. 18:40) Turn The Page
  • Ayreon: Nagyon nagyokat röhögtem, főleg Mighty Mick MacCarthy-n, Bullard-on, Redknapp-en:) Jó kis poszt vo... (2011.01.01. 21:03) We're Having All The Fun
  • brúking: Úgy látszik még Capello is olvassa a Rúgd és fuss!-t, hiszen nagy magyarázkodásba kezdett: Capell... (2010.12.10. 15:37) Dream Again
  • Ayreon: Ashton-ért külön kár, élményszámba ment a játéka anno. :( (2010.11.18. 20:54) Once, A Glimpse
  • tatuuu21: Remek írás! Gratula! :) (2010.11.09. 18:34) Champagne Supernova

Címkék

angol futball (90) arsenal (7) aston villa (3) átigazolás (6) automatic promotion (3) beckham (2) beharangozó (9) benjani (3) beszámoló (3) blackpool (2) bolton (2) bristol city (3) bunyó (2) burnley (2) capello (21) cardiff (7) championship (24) charlton (2) chelsea (3) crystal palace (4) david oleary (2) dennis wise (2) dirty harry (8) divat (2) doncaster rovers (2) el tel (2) eric cantona (2) euro 2012 (2) fa (3) fa kupa (4) film (3) football league (2) george burley (2) george graham (2) hancúr (4) história (8) hull city (4) ian holloway (2) idegenlégiós (2) ír (2) italozás (4) james milner (2) joe ledley (2) john barnes (2) john terry (2) kapusok (2) kultikus futballisták (5) kupadöntő (2) league one (7) league two (4) leeds united (7) lee bowyer (2) legenda (4) liverpool (3) manchester united (5) man city (6) martin oneill (2) mcallister (2) menedzser (8) mezek (2) mike newell (2) morrissey (3) newcastle united (3) nottingham forest (2) önreklám (3) peterborough united (2) pete doherty (2) playboy (2) play off (7) plymouth (2) portré (2) portsmouth (7) premier league (12) primitívség (2) queens park rangers (2) rasszizmus (2) reading (2) robert green (2) sexy sven (5) sheff utd (3) simon jordan (2) sir alex ferguson (2) skócia (6) sport1 (2) steve staunton (2) stoke city (3) stuart pearce (2) szemétkedés (2) szexisten (3) szezonelőzetes (9) szövkap (2) televíziós közvetítés (2) three lions (27) tímár (2) tottenham hotspur (3) trevor (2) válogatott (20) wales (3) watford (3) wembley (2) west bromwich albion (3) west ham united (4) wolves (5) world cup 2010 (9)

2009.04.02. 22:06 brúking

Three Lions On A Shirt

Anglia szombat esti fellépése nem csak azért marad igazán emlékezetes, mert az angol támadók nagyjából 90 százaléka sérült le (a helyzet komolyságát az is mutatta, hogy a brit lapok már Michael Owen esetleges beválogatását is megpendítették), és ennek ellenére egyébként remek támadójátékkal és gyönyörű gólokkal nyert, hanem mert a játékosok hivatalosan első alkalommal futottak ki a Wembley gyepére az új tervezésű háromoroszlános dresszben. Úgy véljük, hogy ezúttal volt értelme a titkolózásnak és az érdeklődés felcsigázásának (több hónapja már meg lehetett rendelni az új mezt, gyakorlatilag azt sem tudva hogyan fog kinézni), mert a futballtörténelem egyik legkúlabb mezét sikerült megalkotni az angol válogatott számára. A fanyalgók mondhatják azt persze, hogy mi a különleges egy olyan mezben, ami leginkább egy háború előtti teniszpólóra hasonlít, de nekik valószínűleg fogalmuk sincs arról, hogy mi kúl és mi nem kúl. A piros névfelirat és szám a háton telitalálat, akárcsak a karcsúsított szabás. Az igazán kúl nyilván az volna, ha kizárólag hosszúujjú változata lenne az új meznek, és akkor el lehetne kerülni az olyan bénaságokat, hogy például John Terry úgy néz ki, mint egy nagyranőtt óvodás, mert két mérettel kisebb mezt választott magának.

 

Az ugye nem kérdés, hogy az új mez az angol válogatott valaha viselt öt legmenőbb mezének egyike, de lássuk azt is, melyik a többi négy!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sokunk számára ez a mez szinte egyet jelent az angol válogatottal, ugyanis a nyolcvanas években hosszú ideig kizárólag ebben az Admiral márkájú, 160 százalék poliészter felsőben lehetett látni az angolokat (például 1981 tavaszán a Népstadionban), ami a csodálatos vizuális élmény mellett a játékosok számára nagyjából olyan lehetett, mintha nejlonzacskóból szabott trikóban kellett volna rohangálniuk kilenven percen át, ami lássuk be, nem lehetett annyira kellemes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A futballmezek egyik legnagyobb klasszikusa, ami egy kicsit néha pont ezért már kellemetlen is, de nincs olyan vérmes angol szurkoló, aki nem akart valaha ilyen mezt, aki nem vett magának ilyen mezt, akinek nem ajándékoztak ilyen mezt, vagy ne akarna beszerezni ilyet magának. És ez bizony nem csak amiatt van, mert Bobby Moore egy ilyen mezben emelte magasba a Rimet-kupát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szinte az egyedüli angol válogatott mez, amelyen nem a szív felett, hanem középen található a háromoroszlános címer. Nem olyan nagyon különleges mez ez, de a sötétkék gallér, a kék szögletes névfelirat a háton, és legfőképpen a csapat, amelyiknek meg kellett volna nyernie a 96-os Európa-bajnokságot teszik az egyik legemlékezetesebbé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Abban ugye megállapodhatunk, hogy a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulója nem kedvezett a futballmezeknek, ugyanis egy rakás csapat nagyon ronda cuccokban focizott akkoriban. Ez alól az angol válogatott sem volt kivétel (ne felejtsük el a funkciótlan gombot a gallér alatt!), ugyanis az itáliai vébére készült mezen sikerült a karrészre ügyesen odacsempészni a gyártó cég logóját etruszk sormintának álcázva. Az összképet a mezhez járó fürdőnadrágszerű sort még tovább rontotta, de kit érdekelt mindez akkoriban, amikor Anglia a világbajnokság legjobb csapata volt, és nagyjából mindenki olyan mezt akart magának, mint amilyet Gazza viselt!

39 komment

Címkék: divat válogatott three lions angol futball mezek


A bejegyzés trackback címe:

https://rugdesfuss.blog.hu/api/trackback/id/tr321039278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2009.04.02. 22:50:13

Nono...kicsit anglománnak érzem a posztot! :-)
Persze szó se róla: tetszik. magam is az etruszkmintásban nyomom az öregfiúknál.
Viszont ha már a "világról" van szó, akkor utolérhetetlen (és hosszúujjú!) az 1930-as uru mez. Mind esztétikailag, mind jelentéstartalma miatt, ugyebár.
Aki talál linket, gyönyörködjék, esetleg csempéssze is be ide.

Vamos Charrúas!

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.02. 22:58:10

„legkúlabb”
Először azt hittem valami elírás, de mivel nem találtam értelmes alternatívát a magyar nyelvben, ezért gondolom valami ilyesmi rendszer akar ez lenni:
cool->legkúlabb
fast->legfasztabb
xD

A címer jól néz ki, de maga a mez kb. olyan szinten van, mint a német, vagy amerikai. Ízlés kérdése.

Sirjeti 2009.04.02. 23:28:44

Élőben néztem végig a szombati angol-szlovák meccset a Wembleyben, nekem jobban bejött a mezük, mint a játékuk :)
Mez amúgy tényleg jó,letisztult,szép formák.

Bede Márton 2009.04.02. 23:34:41

Akinek a 96-os ocsmanysag tetszik, attol tenyleg az sem lep meg, hogy a 90-es vebe legjobbjanak az angol csapatot tartja.

brúking 2009.04.02. 23:44:04

Mert kit is kellene?

SPEED 2009.04.02. 23:48:47

@brúking: nyilván a brazilokat, hiszen MINDIG ők a legjobbak!

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.03. 00:07:31

Már megérte Capellót szerződtetni, az angoloknak sosem volt ízlésük. Bár ez inkább 'classy' mint kúl.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.04.03. 00:52:46

egyrészt heinrich: azért én tudnék egy-két angol úri szabót aki ízlés dolgában verhetetlen.

másrészt: az új mez télleg állat.

végül: ha 90es vb legjobb csapata az angol volt akkor itt szarjak sünt!!!

silent76 2009.04.03. 05:31:26

Mi ebben a kúl. Olyan ronda, hogy az már fáj... Mint a kommunizmusban divatos ingpulóver, pont olyan.
Aki a cikket írta, biztos, hogy ízlésficamos.

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2009.04.03. 06:46:56

A mez kúl, és tényleg az eddigi legkúlabb. A poszt többi megállapításával is teljes mértékben egyetértek.

dr. Wilbur Swain 2009.04.03. 09:01:10

anglománoknak gyönyörű, nemanglománoknak átlagos, nekem a fullpiros jobban tetszik

mook 2009.04.03. 09:17:38

All i want for Christmas is a Dukla Prague away kit
www.youtube.com/watch?v=na12OyJEgJ8

agymosott 2009.04.03. 09:20:11

1990 legjobbja? Kamerun, egyértelmű.

rattenfanger 2009.04.03. 09:43:09

A 90-es VB legjobbja anglia? :) :) :)

Talán a UK legjobb csapata volt az angol 90-ben de az is necces.

Mezek tekintetében általában nagyon szépek az uruguayi, argentín, mexikói mezek, de a legjobb talán a 2002-es uru guayi, a 94-es nigériai kockás és természetesen az 54-es magyar mez volt. Nekem :)

Walmer 2009.04.03. 11:16:49

A 90-es vébé legjobbja az angol ÉS a német válogatott volt. A 90-es vb legjobb meccse az angol-német elődöntő volt. Aki ezt nem látja be az nem élt még akkor, nem követte a vébét, szélsőségesen utálja az angolokat, köcsög barca drukker, etc.
A mez kib...ott kúl, legalább annyira, mint az 50-es évek magyar válogatott meze. Bár az angol válogatott játéka lett volna olyan kúl az ukránok elle, mint a mez. De legalább nyertek a szar játékkal.

Bede Márton 2009.04.03. 14:17:30

A kilencvenes veben az angolok nagyjabol a brazilokkal, a kameruniakkal, a csehekkel es a jugokkal voltak egy szinten, bar az utobbiak elmondhatatlanul jobb jatekosokat vonultattak fel. A legjobbak pedig termeszetesen a nemetek voltak.

Klinsmann > Lineker
Matthaus > Gazza

Es akkor Littbarskit meg nem is emlitettem.

SPEED 2009.04.03. 14:21:35

Ugyan már, tízéves kistáska voltál még csak akkor, hogy emlékeznél arra, hogy az elődöntőn az angolok speciel jobbak voltak a németeknél? Matthäus és Klinsmann a pályán se voltak, Gazza viszont élete meccsét játszotta, meg Waddle is. A brazilokat meg a cseheket hagyjuk már, sehol se voltak.

brúking 2009.04.03. 15:10:05

Egy csodálatos reklámszakembernek hála az alábbi linken elérhető film segítségével mindannyian bepillanthatunk az új mez elkészültének kulisszatitkaiba.

creativity-online.com/work/view?seed=df5c413a

rattenfanger 2009.04.03. 15:14:20

Pedig B. Mártonnak igaza van nagyjából.
Az angolok Kamerun ellen is csak a játékvezető prosztósága miatt mehettek tovább.
NSZK erősebb volt, még ha az elődöntőben szarul is játszottak, Argentína és a digók szintén, Kamerun meg lefutbalozta őket fésztufész. A brazilok, jugók és az írek is jój muzsikáltak azon a VB-n, játékban mindenképpen az angolok előtt jártak. Amúgy ritka szar VB volt.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.04.03. 15:17:38

@Walmer: "örvendetes", hogy még itt sem tudod megállni, hogy ne baszakodj a Barca-val!! hogy jön ez most ide?

amúgy az 50-es évek (emlékeim szerint fűzős) magyar meze tényleg ász, leszámítva az ordenáré címert!

bicepsz · http://rajottem.blog.hu 2009.04.03. 15:35:46

@rattenfanger: ne beszélj már baromságokat. Linekert felrúgták kétszer is a tizenhatoson belül, ő pedig soha nem dobálta fel magát, az még egy másik korszak volt. Azért prosztó a játékvezető, mert befújja a jogos tizenegyest? És miféle hülyeségek már ezek? Az írek egyetlen meccset nem nyertek azon a vb-n, nem véletlenül. A braziloknak egy jó meccsük volt a svédek ellen, a skótokat ellen szenvedtek, az amúgy undorítóan játszó argentinok meg hazavágták őket a faszba. Valószínűleg te is kistáska volták még akkor, ami nem baj, csak nem kéne úgy csinálni, mintha nem így lett volna.

rattenfanger 2009.04.03. 16:23:28

@bicepsz: Lineker az egyetlen angol abból a korszakból aki dobálta magát.
Az egész meccsen kamerun ellen fújtak akkor.
Az írekre azt mondtam, hogy JÁTÉKBAN jártak előrébb, remélem kedves Nagytáska érzed a különbségeket.

16 voltam akkor, úgyhogy maximum közepestáska lehettem, kedves 2cepsz.

SPEED 2009.04.03. 17:31:52

@rattenfanger: bicepsz az én emberem. Kamerun is kapott azon a meccsen tizenegyest, viszont kétszer szabálytalankodtak a tizenhatoson belül, azt pedig be kell fújni, bármennyire is szimpatikus volt a "kiscsapat".
Játékban a szintén szimpatikus írek mit is csináltak? Rúgtak 2 gólt öt meccsen, az tényleg nagy dolog.
Lehet szurkolni a kiscsapatoknak, csak nem kéne hülyeségeket írni. Válasszuk már el a kettőt!

rattenfanger 2009.04.03. 17:43:28

@SPEED: Na ezt mondom én is, nem kellene hülyeségeket írni :)
De azért lehet szurkolni angliának ( főleg ha gyűlölöd a szép focit :) )

Bede Márton 2009.04.03. 17:47:56

Na Speed es Bruking, inkabb soroljatok fel, hogy meg melyik vilagversenyeken volt a legjobb az angol valogatott. Essunk tul rajta, biztos ti is megkonnyebbultok.

Bede Márton 2009.04.03. 17:48:58

Gondolom az evidens, hogy meg 66-ban sem, ilyesmit magyar ember eleve nem allithat.

rattenfanger 2009.04.03. 17:52:29

@Bede Márton: Na ja, de te is tudod, hazai pályán a kapufa is gól :) (66)

SPEED 2009.04.03. 17:55:30

A faszomba már, de tényleg. Itt hőzöngtök '66 miatt, de az bezzeg senkit nem zavar, hogy '90-ben a VILÁG LEGJOBB CSAPATA kamutizenegyessel lett világbajnok, nem? Anyátokkal szórakozzatok már, de tényleg.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.04.04. 15:06:25

Aki elfogult, biztos vitatja, de mindkét Lineker tizenegyesnek erősen kamu szaga van.

SPEED 2009.04.04. 20:23:15

@heinrich: annyira egyszerű hülyeségeket beszélni, inkább nézd meg ezt: www.youtube.com/watch?v=Rj80T4Fqtho
Tudom, hogy hálásabb hinni az összeesküvés-elméletekben, de itt mindkét tizenegyes teljesen egyértelmű. A labdához egyik esetben sem érnek hozzá, Linekerhez mindkétszer, mi a fasz kell még a tizenegyeshez?

Gomes 2009.04.06. 13:17:17

@bicepsz: Az, hogy az írek nem rúgtak sok gólt a '90-es vébén nem biztos, hogy csak az ő kritikájuk. Aki végigszenvedte az egész tornát, abban nem a sziporkázós, gólgazdag meccsek maradtak meg, még ha akadt is egy két ilyen. Az írek Románia elleni meccsét volt szerencsém egy wexfordi kocsmában nézni. Amikor O'Leary berúgta és Timofte kihagyta (vagy Timofte kihagyta és O'Leary berúgta, már nem emlékszem a sorrendre, de nem is lényeges) egy teljes kisváros (és a híradók szerint nagyjából egy egész ország) értett egyet abban, hogy a világ legjobb mérkőzését láttuk :-). Aztán a következő fordulóban jöttek a digók a szokásos idegeítően unalmas focijukkal, meg az egynyári sztár Toto Schilaccival, ami és aki pontosan passzoltak minden idők legborzalmasabb és leggólszegényebb vébéjéhez.

Walmer 2009.04.06. 13:59:58

@BENIARRIVO: A barcás kitérő Bedére vonatkozott, aki elkezdte a baszakodást, hogyaszongya: "nemisazangolokvoltakalegjobbcsapata90-esvébénbibi".
Róla köztudomású, hogy a világ legagyonhájpoltabb nyálcsapatának szurkol.

Kamerun: életük meccsét játszották, mégsem tudták megverni Angliát.
Aki azt az angol csapatot a hulladék csehekhez, a "németektől 4-et kaptunk" jugókhoz, minden idők talán leggyengébb braziljaihoz, stb. hasonlítja az tényleg cidázza le az akkori kameruni válogatottat.

Azt meg különösen bírom, hogy minden nagyokos annyira szar vébének nevezi a '90-est.
Főleg azok, akik még az anyjuk csöcsén lógtak akkoriban. azért, mert Hegyi Iván nem tud úgy beszélni a '90-es évek focijáról, hogy ezt meg ne említse, nem kellene tényként kezelni.
Egyetlen dolog miatt "szar" az a vébé, mert az isteni brazilok sehol sem voltak. Régóta tudjuk már, hogy a világnak ezen a kalapszarnyi részén, a brazilok, csakis a brazilok. De ha véletlenül mégsem, akkor is és ha nagyon nem, akkor szar volt a vébé.

Bede Márton 2009.04.06. 18:18:33

Wallmer, akkor melyik volt a szar vebe? Ahogy itt mar emlitette valaki, a '94-es szarsaga mellett lehet ervelni, de attol a '90-es még nem volt jó. Vagy meséld el, hogy miért igen.

Walmer 2009.04.07. 09:50:16

@Bede Márton: De miért volt szar a '90-es? mert kevés volt a gól? Akkor nézd meg a '62-es gólátlagait. Az mennyire volt gyenge ha a '60-as évekre vetítjük?
Egy vébé soha nem lehet általában szar. Az a vébé. Egyetlen vébéről sem írom, hogy úgy an block szar. Nekem szar volt a '94-es, meg a legutóbbi, mert '94-ben nem voltak ott az angolok, legutóbb meg ugyan ott voltak, de minek.

brúking 2009.04.08. 22:07:33

Na, viszont itt látható a teljes dokumentumfilm az új mez elkészültéről:

www.youtube.com/watch?v=f7a1oaVIMU4

spur-ka 2010.02.10. 14:16:34

blog.umbro.com/2010/02/09/england-away-unveiled/

bemutatták az új idegenbeli mezt Párizsban, a Kasabian frontembere segítségével

Zaunok 2010.05.25. 01:03:59

Akik olyan sokszor emlegetik, hogy az 1966-os VB - t az angolok egy "kapufás"góllal nyerték meg, elfelejtik, hogy annak a döntőnek nem 3:2, hanem 4:2 lett a végeredménye, tehát az angolok a fent említett gólon kívül még egyet berámoltak az NSZK - nak. Innentől kezdve nincs értelme bírói segédlettel megnyert döntőről beszélni.

Ha pedig valaki a döntőt megelőző meccseket hozza fel példaként (az argentínoktól 1 embert véleményes módon állítottak ki reklamálás miatt, illetve a portugáloknak nem adtak meg egy 11-est), akkor gondoljon arra, hogy a döntő felé vezető úton az NSZK is elegendő bírói támogatást kapott; pont annyit, hogy bejusson a döntőbe.

Az igazán durva bírói segítség nem ez volt, hanem, ami 2002 - ben a koreai "barátokköztársaság" válogatottjának spanyolok és olaszok ellen vívott meccsein történt!

Na, az volt az igazán szar VB, nem az 1990 - es!

Amúgy az új hazai angol mez nekem is nagyon tetszik, méltó a világ egyik legjobb válogatottjához. A vendégmez egy kicsit retros-ra sikerült, de ez érthető egy olyan válogatott részéről, akinek 1966-ig kell visszamennie az időben, ha a VB sikereit próbálja felidézni.

Egyébként az angolok legutóbb Glenn Hoddle irányítása alatt voltak ennyire összeszedettek, és bár sokszor emlegették őket esélyesként, 1996 óta most van ismét reális esély arra, hogy valami emlékezeteset alakítsanak. Persze Eriksson idején sem volt rossz a csapat, és meggyőződésem, hogy azért nem az angolok játszottak 2002 - ben VB döntőt, mert már a negyeddöntőben összekerültek az akkor igen jó formában levő brazilokkal. A selejtező csoportban második németek (akiket otthonukban vertek meg az angolok 5:1-re) egy gyenge ágon, Szaúd-Arábia-típusú szar csapatokat megverve jutottak ki a csoportból és azt követően irtó nagy mázlival a döntőbe, de ott nagyon simán kikaptak a braziloktól.

Bízom benne, hogy az angol válogatott győztesen fogja lejátszani az összes, Capello által betervezett 7 db mérkőzését (3 csoportmeccs, nyolcaddöntő, negyeddöntő, elődöntő, döntő) ;-)

Persze ehhez gyorsan össze kellene szedni magukat, mert még nem elég meggyőző a játékuk, az idő viszont már nagyon sürget. (Nincs jó kapusuk, a nagy neveket felvonultató védelem pedig néha csinál nagy hülyeségeket. A támadójáték jó, de egy kis odafigyeléssel még jobb lehet. Egy kicsit úgy érzem, hogy Beckham tényleg beférne ebbe a csapatba, kár, hogy a sérülés miatt csak nézőként lehet majd a VB - n)

C'me on England!
süti beállítások módosítása