HTML

Rúgd és fuss!

Friss topikok

  • Szergő: Hajrá!Látom az új helyen nagyon belehúztatok,csak így tovább,igény mindenképpen van rá! (2011.01.06. 18:40) Turn The Page
  • Ayreon: Nagyon nagyokat röhögtem, főleg Mighty Mick MacCarthy-n, Bullard-on, Redknapp-en:) Jó kis poszt vo... (2011.01.01. 21:03) We're Having All The Fun
  • brúking: Úgy látszik még Capello is olvassa a Rúgd és fuss!-t, hiszen nagy magyarázkodásba kezdett: Capell... (2010.12.10. 15:37) Dream Again
  • Ayreon: Ashton-ért külön kár, élményszámba ment a játéka anno. :( (2010.11.18. 20:54) Once, A Glimpse
  • tatuuu21: Remek írás! Gratula! :) (2010.11.09. 18:34) Champagne Supernova

Címkék

angol futball (90) arsenal (7) aston villa (3) átigazolás (6) automatic promotion (3) beckham (2) beharangozó (9) benjani (3) beszámoló (3) blackpool (2) bolton (2) bristol city (3) bunyó (2) burnley (2) capello (21) cardiff (7) championship (24) charlton (2) chelsea (3) crystal palace (4) david oleary (2) dennis wise (2) dirty harry (8) divat (2) doncaster rovers (2) el tel (2) eric cantona (2) euro 2012 (2) fa (3) fa kupa (4) film (3) football league (2) george burley (2) george graham (2) hancúr (4) história (8) hull city (4) ian holloway (2) idegenlégiós (2) ír (2) italozás (4) james milner (2) joe ledley (2) john barnes (2) john terry (2) kapusok (2) kultikus futballisták (5) kupadöntő (2) league one (7) league two (4) leeds united (7) lee bowyer (2) legenda (4) liverpool (3) manchester united (5) man city (6) martin oneill (2) mcallister (2) menedzser (8) mezek (2) mike newell (2) morrissey (3) newcastle united (3) nottingham forest (2) önreklám (3) peterborough united (2) pete doherty (2) playboy (2) play off (7) plymouth (2) portré (2) portsmouth (7) premier league (12) primitívség (2) queens park rangers (2) rasszizmus (2) reading (2) robert green (2) sexy sven (5) sheff utd (3) simon jordan (2) sir alex ferguson (2) skócia (6) sport1 (2) steve staunton (2) stoke city (3) stuart pearce (2) szemétkedés (2) szexisten (3) szezonelőzetes (9) szövkap (2) televíziós közvetítés (2) three lions (27) tímár (2) tottenham hotspur (3) trevor (2) válogatott (20) wales (3) watford (3) wembley (2) west bromwich albion (3) west ham united (4) wolves (5) world cup 2010 (9)

2008.12.27. 09:56 brúking

There Is A Light That Never Goes Out

Most már végérvényesen kijelenthető, hogy idén a Premiershipben egy igazi kérdés vár eldöntésre, méghozzá az, ki fog a negyedik helyen végezni. Mert az, hogy a Liverpool megbotlik-e összeszarva magát a nyakában lihegő Chelsea-től, vagy majdnem húsz év után megnyeri újra a bajnokságot, és hogy a Man Utd mire fog jutni, ha végre-valahára hazatér a nemzetközi hakniturnéjáról és méltóztatik lejátszani az elmaradt meccseit, és az majd mire lesz elég a végén, legyünk őszinték: vastagon leszarjuk mindannyian, akik egy kicsit is szeretjük az angol futballt. Ugyanis itt igazándiból nem csak az fog eldőlni, hogy az Arsenal vagy az Aston Villa szerzi meg a mágikusnak számító negyedik helyet, hanem legfőképpen az, hogy lesz-e értelme elsőosztályú angol klubfutballt nézni az elkövetkező néhány évben.

Afelől ugyanis senkinek sem lehet egy fikarcnyi kétsége sem, hogy az idei bajnokság arról szól, együtt tud-e maradni a Fat Four, vagy az Aston Villának sikerülni fog közéjük férkőzni. Előfordult már ilyen, legutoljára éppen az Evertonnak sikerült pár évvel ezelőtt, de egyrészt arra senki sem számított, másrészt annak nem is volt ekkora jelentősége. Az Aston Villa ugyanis jelenleg sokkal több, mint egy öreg, fáradt, de még mindig rém elegáns klub Birminghamből, a Villa jelenti mindazt, ami szöges ellentétben áll a gyűlöletes Fat Four által képviselt trenddel.

A mostani Aston Villa érdekes kisérlet arra, lehet-e úgy sikeres csapatot összerakni, hogy a játékosok zöme fiatal angolokból áll (a kezdőcsapat tagja az angol U21-es válogatott gerincét képező játékosok szinte mindegyike: Curtis Davis, Nigel Reo-Coker, James Milner, Gabby Agbonlahor és Ashley Young), nincsenek funkciótlan idegenlégiósok Dél-Amerikából, Afrikából, vagy éppen Ázsiából, nincsen ellenszenves rotációs rendszer (Martin O'Neill sportot űz abból, hogy változatlan kezdőcsapatot küldjön pályára fordulóról-fordulóra), és nincsenek felesleges hisztik sem. Van viszont egy intelligens tulajdonos, Randy Lerner, a csendes amerikai (hallotta őt valaha valaki nyilatkozni?), aki megtalálta a tökéletes menedzsert, aki pedig egy igazi konok katolikusként egy jottányit sem enged a rögeszmés tervéből, azaz, hogy pár éven belül bajnokcsapatot faragjon ebből a Villából.

Furcsa kimondani, de az Aston Villa tegnapi meccse az Arsenal ellen olyan volt érzelmileg, mintha egy angol csapat ki-ki meccset játszott volna egy időhúzással, fetrengéssel, sunyi rugdosódással operáló spanyol vagy olasz csapat ellen valamelyik nemzetközi kupa elődöntőjében. Minden volt ugyanis, ami egy vérbeli kupameccshez szükséges: három kapufa, igazságtalan vezetés, behozhatatlannak tűnő kétgólos hátrány, a reményeket visszahozó tizenegyes szinte a semmiből, majd az utolsóutáni percben egyenlítés, amikor a lábunk egyszerre lendült Zat Knight baljával, és miután a labda a hálóban kötött ki artikulálatlan üvöltéssel ugrottunk fel a kanapéról.

36 komment

Címkék: premier league arsenal aston villa angol futball martin oneill fat four randy lerner


A bejegyzés trackback címe:

https://rugdesfuss.blog.hu/api/trackback/id/tr57843000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.12.27. 12:30:17

kiváló poszt, és én is indiántáncot jártam a villa egyenlítése után. egyébként meg a szezon legjobb meccse volt ez, no contest.

ugyanakkor a poszt címe lehetett volna belfast child o'neill miatt :) (azt honnan tudjuk, hogy katolikus, ha egyszer északír?)

"egy időhúzással, fetrengéssel, sunyi rugdosódással operáló spanyol vagy olasz csapat ellen"

tegyünk meg mindent az igazságtalan sztereotípiák gyilkolásáért! ha nagyon kell, az angolok pont ugyanúgy dobálják magukat.

brúking 2008.12.27. 13:02:55

O'Neill was the first Roman Catholic captain of Northern Ireland and produced unprecedented success at the 1982 World Cup finals in Spain.

www.amazon.co.uk/Martin-ONeill-Biography-Alex-Montgomery/dp/0753508087

Francois Pignon 2008.12.27. 15:52:54

@_benito: "tegyünk meg mindent az igazságtalan sztereotípiák gyilkolásáért!"
Egyetértek. Az utolsó percekben szögletzászlónál labda körül táncolás szokását például épp a PL-ből tanulta a világ.

O'Neil valóban kitűnő edző, vele lehet még nagy csapat újra a Villából. A Man City-nél meg láthatjuk a másik példát, mennyit önmagában csak a pénz.

SPEED 2008.12.27. 16:14:19

"Az utolsó percekben szögletzászlónál labda körül táncolás szokását például épp a PL-ből tanulta a világ."

Ezt mégis ki mondta neked, Francois?

papercut 2008.12.27. 16:15:55

Tudom, hogy Arsenalosként a szavam kb a 0-val egyenlő de azért a cikkben írtak eléggé elfogultak.... Nekem is szimpi csapat ez a Villa, hihetetlen amit művelnek O'Neillel az élen de nem kéne a földön fekvő Arsenalba lépten-nyomon belerúgni... ha másért nem, hát azért mert a fél ligában van Arsenal nevelés(Sidwell, A.Cole,Muamba,Pennant,Traoré, Bentley,Upson,Aliadiere,) szóval a Liga identitását nem épp tőlünk kellene félteni....Nálunk gond van az edzővel, gond van a vezetőségben, gond van az öltözőben és a pályán is. Ehhez képest a Villa stabil középpályánk és a legjobb csatárunk nélkül is majdnem kikapott idegenben. Lehet, hogy a végén övék lesz a 4.-dik hely, és akkor max respect, de nehogy már a csodás kis Villa legyen a nagy és gonosz Arsenal ellenpontja...Aztán kiváncsi vagyok, hogy bírja majd a Bl nyújtotta extra terhelés, amikor nem lehet az alibi csapatot kiküldeni, mint az Uefa kupában, vajon akkor is megy majd utálatos rotálás nélkül?

Francois Pignon 2008.12.27. 16:45:08

@SPEED: Ott láttam ilyet először. Meg másodszor, és harmadszor is. Ez alapján vehetem olyan megalapozott ténynek, mint az "időhúzással, fetrengéssel, sunyi rugdosódással operáló spanyol vagy olasz csapat" sztereotípiáját.
De ha már itt a tartunk, a sunyi rugdosásnál, melyik bajnokságból emlékszünk például a legtöbb brutális lábtörésre az elmúlt évekből?

brúking 2008.12.27. 16:50:49

Kedves Francois, megelőzendő a további felesleges hozzászólásaidat, szögezzük le gyorsan (ha eddig nem lett volna számodra is nyilvánvaló): a Premier League nem egyenlő az angol futballal.

SPEED 2008.12.27. 16:56:05

Francois, a kérdésedre sajnos nem tudok válaszolni, mert egyáltalán nem követem a spanyol meg az olasz bajnokságot, sőt, a franciát sem. A sunyi rugdosódás pedig nem von magával brutális lábtörést, sokkal inkább az ellenfél felcukkolását. Nem kéne keverni a szezont a fazonnal, Francois.

dr.C · http://www.ingatlanjog.hu 2008.12.27. 17:05:03

a szögletzászlós ugrabugrát 1982-ben láttam először smolarektől - a mostani eby smolarek apjától - a vb-n lengyel válogatottként... akkor még nem volt PL... szerintem... :-)

giacomo 2008.12.27. 17:27:23

"a szögletzászlós ugrabugrát 1982-ben láttam először smolarektől - a mostani eby smolarek apjától - a vb-n lengyel válogatottként... akkor még nem volt PL... szerintem... :-)" (dr.Nagy)

érdekes, én is lengyel játékostól láttam ilyesmit először (Lato, '78)

retroflexus 2008.12.27. 18:07:12

Hehe, nekem is Smolarek ugrott be a 92-es VB-ről. De elhet, hogy a Lato-tól tanulta, végülis ott volt mellette a jó öreg.

dr.C · http://www.ingatlanjog.hu 2008.12.27. 18:42:30

lato-ra nem emlékszem ilyen szempontból, de ő olyan öreg volt, hogy nem hiszem, h ugrabugrált volna :)

Darren Gabriel 2008.12.27. 18:48:52

A 2003/2004-es szezon vége felé voltam utoljára ilyen bizakodó, ahol végülis hatodikok lettünk rosszabb gólkülönbség miatt a Fool és a Barcodes mögött. Most sokkal több van ebben a csapatban, az írásban is említett okok miatt.

Bár az Arset nem kell ennyire démonizálni, mi is fentrengtünk eleget például egy hete a West Ham ellen már 0-0-nál is.

Martin Astin 2008.12.27. 19:42:47

Angolmán-szag újfent, unalmas...

breakthemould 2008.12.27. 20:10:25

Ez kiváló cikk volt, Brúking! Ha lenne ilyesféle írói vénám, akár én is írhattam volna . Két szemlélet összecsapása volt a tegnapi, igazságtalan eredménnyel. Ha az első félidőben szerencsésebb a Villa, könnyen alázás lehetett volna a vége. Persze így sem vagyok bánatos, csak egy kis hiányérzetem van. Azt hiszem a közhelyszámba menő igazság is helytállóvá vált, hogy Fortuna a mocskokat pártolja. Sajnos. Nem maradt más, mint szorítani a Villa-nak, ma ők azok akik az angol futball zászlaját viszik ebben a köcsög Premiershit-ben. Najó talán még a Spurs.

Cheerio!

playfellow 2008.12.27. 20:28:14

Brúking !
Erős kétségeim támadnak azzal kapcsolatban, hogy
1. Láttad-e igazából ezt a meccset
2. Szoktál-e arsenal meccseket nézni
3. Általában szoktál-e angol bajnokikat nézni

Akkor az első pont:: a Villa 11 szanálytalanságot követett el, az Arsenal csak 10-et.
A második: az arsenal játékosok nem szoktak fetrengeni, talán Eboue a kivétel, de a többségre ez nem jellemző.
Erre nem nagyon van szükség és értelme sincs, ugyanis általában labdatartással oldják meg a problémát plusz az angol bírók meg egyszerűen nem vevők az ilyesmire.
És még dologra felhívnám szíves figyelmed: az angol labdarúgók hihetetlenül drágák (ezért sem igazol az Arsenal angolokat). Tehát ha összeadnánk a pályán levő játékosok árát nagy valószínűséggel megfordulna a "Dávid-Góliát" általad sugallt képe.
Egyébként külföldiek nélkül az angol foci egy nézhetetlen birkózás.
De hát izlések és pofonok, ahogy mondani szokták.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2008.12.27. 20:37:40

Nekem bejön ez az antiglob konzervatív megközelítése az angol futballnak.
A jött-ment mágnások megkaphatják a Szívek Hercegnőjét, mindenféle ruszki olajosok vesznek csapatokat, arab olajosok a mezszponzorok. A gyerekek meg mit látnak a tévében? Agyonfizetett külföldi sztárokat, a Nemzeti Tizenegy meg állandóan szégyent hoz a fejünkre. Itt már tényleg a Hagyományos Brit Értékek forognak veszélyben!
Tényleg jobban élvezem a nem lombikban tenyésztett angol csapatok játékát.
A hagyományörzés melletti elkötelezettség kifejezéseként én betenném ezt a képet a fejlécbe:
news.bbc.co.uk/media/images/38150000/jpg/_38150417_python300bbc.jpg

brúking 2008.12.27. 20:52:32

playfellow, kérdéseidre a válaszaim sorrendben a következők:

1. igen
2. nem szívesen
3. igen

Egyébként meg a következő sápítozó funkcionális analfabéta kedvéért: a poszt utolsó bekezdésében írt időhúzás, fetrengés, rugdosódás nem a tegnapi meccsre vonatkozik, hanem képletesen értendő.

Az összes eddigi kommentező Arsenal-drukkernek meg azt javaslom, hogy keressen fel inkább egy pszichológust.

playfellow 2008.12.27. 21:36:49

"Egyébként meg a következő sápítozó funkcionális analfabéta kedvéért: a poszt utolsó bekezdésében írt időhúzás, fetrengés, rugdosódás nem a tegnapi meccsre vonatkozik, hanem képletesen értendő."

Szerintem meg nem érted te ezt az egészet (az angol focira gondolok), mert ha ez nem így lenne nem hordanál ennyi butaságot össze.
És én ezt nem képletesen értem.
:)
Az ideológiát meg hagyd azokra, akik értenek is hozzá !

brúking 2008.12.27. 21:45:45

playfellow: sajnos nem nagyon értem, hogy miről beszélsz.

Viszont lehet, hogy érdemesebb lenne a spanyol/olasz/francia bajnokságból csapatot választani magadnak.

breakthemould 2008.12.27. 21:54:37

playfellow: nem akarok Brúking helyett reagálni, de azt javaslom inkább olvasd végig az irományaidat, mielőtt feleslegesen beszólsz, hülyeségeket.

playfellow 2008.12.27. 22:32:43

"playfellow: sajnos nem nagyon értem, hogy miről beszélsz."

Ez nagy baj.
Teszek még egy kísérletet: ugye nem gondolod, hogy O'Neill nem igazolna le bármilyen nemzetiségű focistát, ha az megtetszene neki csak azért, hogy megfeleljen valamilyen homályos, de biztosan eredménytelenségre vezető elvárásoknak ?
Most arról nem is beszélek, hogy Laursen, Carew, Petrov (mindannyian húzóemberek) mennyit tettek ahhoz, hogy a VIlla ilyen jó áll és ők ugye nem annyira angolok.
Nincs olyan, hogy valaki félig szűz.
Szerintem arra ma már senki nem hajt(már akinek esze van), hogy angol legyen a csapata.
Az, hogy most a Villa-nál van jó pár angol, akik igen jók, "véletlennek" tekinthető.
Na meg a pénznek.
Tehát, ha ma azért szurkolsz a Villának, mert angol(ami ugye nem is igaz), akkor két-három év múlva kinek fogsz szurkolni ?
Biztos vagyok benne, hogy ha az 'Okoko-Mutambo-Kali-Kali" rúgta volna az egyenlítő gólt, akkor ugyanúgy örültél volna már ha igazi Villa drukker vagy.
Na látod, ezért nem kell a púder.
Örültem, ha tágíthattam a világlátásodat.
:)

SPEED 2008.12.28. 05:38:53

Playfellow, sértett és frusztrált vagy, mint a legtöbb Arsenal-szurkoló manapság. Éppen ezért megértjük, hogy nem tudod elképzelni, hogy mondjuk Martin O'Neillnek nem teljesen mindegy, hogy milyen nemzetiségű játékost igazol, ellentétben bálványoddal, a hetvenéves vénasszonnyal. Mellesleg senki sem állította, hogy itt mindenki a Villának szurkol, mint klubnak. Nyilvánvaló, ha a Villánál is átvennék a hatalmad a jöttment francianégerek, senkit sem érdekelne (a magadfajtát leszámítva). Ugyanígy az Arsenallal, mint klubbal sincs gondja senkinek, maximum az utóbbi időkben uralkodóvá vált szemlélettel. Azt pedig végképp senki nem mondta, hogy egyáltalán nincs szükség külföldiekre. Csak ennek van egy egészséges módja (lásd Villa), és van egy beteges verzió (amit te történetesen gyerekes rajongásoddal tüntetsz ki). Fekete-fehérre is nyilván csak ezért akarod színezni ezt a véleménykülönbséget. Örülök, hogy minderre felhívhattam becses figyelmed, Mr. PC.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2008.12.28. 12:50:32

Playfellow mondanivalóját természetesen nem érvényteleníti az az érdekes tény, hogy ez a felhasználó éppen tegnap született a blog.hu-n, aktivitása éppen három hozzászólás, mindhárom ide a Rúgd és fussba.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.01.05. 18:17:02

Bár messze nem vagyok akkora ismerője és rabja az angol labdarúgásnak, mint a jelen (kiváló) poszt szeretve tisztelt szerzője, a kialakult parázs vitát látva kikívánkozik véleményem:

ad1: a Villa által dédelgetett bajnoki álmok megvalósulásának esélye, akár idén, akár 3 év múlva, nulla. Sem az olaszoknál, sem a németeknél, sem a spanyoloknál, sem sehol, így a PL-ben sem lehet bajnokságot nyerni egy a Villa keretével azonos vagy ahhoz hasonló képességű kerettel.

ad2: a Fat Four bármennyire is ellenszenves, csupán az elitben látható trendet követik annak érdekében, hogy nyerjenek jó sok trófeát, különös hangsúlyt fektetve a BL-re. Az Arsenal jelenlegi kerete szerintem is egy vicc, de egész Európa vegyes-vágott csapatokat állít ki, már ha az adott klub nyerni akar valamit, és ez alól csak néhány üdítő kivétel van. Persze az általam is mélyen megvetett francia úriember a témában már abszolút a ló túlsó oldalán tartózkodik.

ad3: bár a szerző deklaráltan is elnagyolt és képletes képet festett a fetrengésről, műesésről és az időhúzásról, sajnos azonban brit foci hívei közül 10-ből 9 halál komolyan vallja, hogy a kemény tökű angol (értsd: brit állampolgár) gyerekek bezzeg sose, míg a buzi nyálgép olaszok és más hasonló pokolfajzatok meg azonnal, már az ellenfél lábának szelétől is! Ezen vélemény képviselőinek üzenem innen: térjenek magukhoz! Ez egyfajta küldetésem nekem!

Gomes 2009.01.05. 18:44:36

Most olvastam a cikket, mert eddig pszichológusnál ültem és a sok sok frusztrált Gooner miatt sokára kerültem sorra :-). Annak viszont örülök, hogy külön kitértetek rá, milyen szimpatikus, hogy a Villában nincsenek funkciótlan idegenlégiósok, mert O'Neill őrzi a lángot.
Kár, hogy erre csak most jött rá és amikor még a Celticnél művelte a csodát, fondorlatos módon próbálta elvenni a lehetőséget a skót fiatalok elől és hétvégenként miatta nekem is mindenféle gyülevész légiósokat kellett éltetnem.
Csak úgy idemásolnám például a 2003-as UEFA Kupa döntőjének összeállítását (azért pont azt, mert kb Celtic edzői karrierjének félidejénél játszották, tehát az már az ő csapata volt). Gyengébbek kedvéért zárójelben a nemzetiségek:
Douglas (skót), Balde (guineai, de Franciaországban született és nőtt fel), Mjallby (svéd), Valgaeren (belga) - cseréje Laursen (dán), Agathe (francia), Lennon (északír), Lambert (skót) - cseréje McNamara (skót), Petrov (bolgár) - cseréje Maloney (skót), Thompson(angol), Sutton (angol), Larsson (svéd).
Subs Not Used: Hedman (svéd), Sylla (guineai), Fernandez (spanyol), Smith (skót).
Azért a srácok többsége nem Glasgow 25 mérföldes körzetében nőtt fel, mint a Lisbon Lions.
Szal amikor volt rá lehetőség meg pénz, O'Neill sem azt nézte, hogy hol töltötték ki a gyerek anyakönyvi kivonatát.

SPEED 2009.01.05. 20:46:31

@Gomes: Emlékszünk ám jól erre a csapatra, drukkoltunk is nagyon, hogy elverjék a szemét portugálokat, de hiába.
Amúgy az utolsó mondatodban valamit nagyon összekavartál, biztos, hogy így akartad írni? Csak mert éppen, hogy akkor nem nagyon volt pénze O'Neillnek, most nagyságrendekkel többet költhet, akkor pedig meg volt kötve a keze (ami meg is látszott a kereten). És azért akárhogy is nézem, az a Celtic mégiscsak egy brit többségű csapat volt, komoly különbség van közte és mondjuk a mai Arsenal között.

Gomes 2009.01.06. 15:57:13

@SPEED: Igazad van, az utolsó mondatból kimaradt egy nem az amikor és a volt közül. A többi pedig időnként ironikusnak lett volna szánva csak nem mindig jött át.
Az viszont tuti, hogy Bobo Balde dobogós a Minden idők legrosszabb Celtic idegenlégiósai című listán.

Walmer 2009.01.08. 10:41:44

Brúking, Speed, csak gratulálni tudok.
Annyita ott van a poszt, hogy az avalami hihetetlen. Baromi hosszú szabin voltam ésd nem voltam netközelben, csak most olvastalak benneteket.
Meccset láttam, 2. gólnál ordítottam, mint egy vadbarom. Talán jobban, mint amikor Lampard egyenlített a portugálok ellen az eb-n a hosszabbításban.
És pont Knight:-) Akkora hulladék volt a Zsolna ellen, hogy az őrület.
sajnos azonban meg kell jegyeznünk, hogy a Villa "B" max PL alsó középszint. Kiderült a Litex, a Zsolna, meg a hamburg ellen is. nagyon remélem, hogy a kezdő nem döglik meg az idény 2. felére.
valaki írta, hogy Carew vastagon benne van a Villa eredményeiben. teljes hülyeség. Carew sérült már elég régóta, ráadásul Agbonlahor most már nem is férne be a kezdőbe.

Walmer 2009.01.08. 10:42:37

helyesen agbonlahor mellett

rds 2009.01.21. 19:14:09

a cikk zseniális (külön köszönet a "funkciótlan"-ért). nem merek ilyen színvonalú vitába focibarbárként beleszólni, DE Beniarrivo ad3-hoz muszáj annyit, hogy

persze-persze,

meg még:

www.youtube.com/watch?v=_YqAThhy1Q4

üdv!

éjjelnap.pál 2009.01.26. 18:47:48

@brúking:

mintha a csapatát "választaná" az ember...

Walmer 2009.01.27. 10:18:12

@éjjelnap.pál:

El vagy tévedve. Csapatot az nem választ magának, aki beleszületik a csapatba. Ott él, ahol a csapat játszik, apuka/nagybácsi/grószfater/unokabátty/haverok a csapatnak szurkol, így ő is. Ez 99.5%-ban akkor fordul elő, ha a szurkoló és a csapat egy országban van.
Külföldi csapatba nem születsz bele, hisz semmiféle beágyazottságról nem beszélhetünk a klub kapcsán.
Ha egy országban szar a foci, mint nálunk, akkor általában megtetszik neked egy másik ország focija. Ehhez tudsz kapcsolódni valamennyire, mert rajtad kívül még sok ember van, akinek az adott ország focija bejön, de éppen más csapat a kedvence. Tudsz viszont velük erről beszélgetni, sőt akár az adott ország polgáraival is, hisz itt nincs olyan mértékű fanatizmus, mint egyes klubhonlapokon, ahol elküldenek anyádba, ha esetleg te Magyarországról beleszólsz mondjuk a Liverpool website-jának egy topikjába.

Ezt a blogot az angol/brit foci kedvelői írják, így nekik nem lehet kedvencük egy Arsenal, vagy Liverpool, mert ezekben a csapatokban hirmondónak is alig maradt angol/brit játékos. Van ellenben viszont egy túlnyomórészt hazai játékosokkal dolgozó csapat, amelyik még jól is szerepel.
Légy nyugodt, ha a Villa 2 év múlva 5 afrikaival, 3 franciával, meg 2 portugállal áll fel, el lesz itt küldve a picsába.

éjjelnap.pál 2009.01.27. 22:21:12

@Walmer:

Köszömön, hogy a helyemre tettél.

Annyit még el tudnál nekem mondani, hogy milyen ruhákat kell viselnem, és milyen ételeket ennem? Előre is köszi.

Walmer 2009.01.28. 09:42:25

@éjjelnap.pál:
nem kell csinálnod semmit, főleg blogolni nem kötelező.

NMleveltar 2009.03.15. 22:41:01

Az igazi kérdés a Villa szempontjából most az, hogy meddig maradhat az ötödik helyen és mikor hagyja állva az Everton :)
Pukk! Ez a villa lufi nagyot szólt...
süti beállítások módosítása